הדפסה על קנבס במקום תמונת מקור- גם במוזיאון הלובר!

אם אתם חושבים להדפיס תמונה על קאפה או קנבס, תעיפו מבט על המבצעים של סקנקס ע"י לחיצה כאן.

בד הקנבס העשוי כותנה ומיוצר באופן בסיסי וגס, החל את דרכו כאריג עבור אוהלים, סירות מפרשים ועוד. בהמשך, במאות ה-16 וה-17 שבה את ליבם של הציירים, שהפכו אותו למשטח המועדף עליהם במקום פלטות עץ שהיו פופולאריות עד אז למטרות ציור. רק לקראת סוף המאה ה-20, ממש לפני כ-25 שנים, הומצאה שיטת ההדפסה על קנבס, וגם אז מרבית השימוש בה נעשה על ידי האומנים של אותה התקופה שיצרו באמצעות שיטת ההדפסה העתקים מדויקים של יצירות שציירו בעיקר בשמן. השיטה החליפה את הרפרודוקציות שהיו נהוגות עד אז.


מכאן, הלך וגבר השימוש בשיטה זו גם על ידי אומנים ובעלי מלאכה אחרים שנזקקו לשכפולי הדפסים, כמו אדריכלים. התוצר הסופי היה כה מרשים עד שבהדרגה הפך לנחלת הכלל. כיום מקשטות יצירות אלה קירות רבים במשרדים, חדרי שינה וסלונים. הדרך כל כך קלה ופשוטה, ואף לא יקרה ביחס ליצירה שמתקבלת בסופו של תהליך קצר, עד כי אין זה פלא שכולם רוצים העתק משלהם.

 

כל מה שצריך כדי לקבל הדפסה על קנבס:
אולי יהיה לכם מעט קשה להאמין, אך המאמץ הנדרש ממי שבא ליצור הפקה שכזו הוא אפסי. פיתוח ההדפסה על קנבס הינו המשך טבעי לטכנולוגיית ההדפסה על נייר צילום. המדפסת המיוחדת הפועלת על השפרצת דיו (ובצרפתית נקראת על שום כך Giclee, ז’יקלה), השתכללה עם הזמן עד שהגיעה למצבה הנוכחי בו היא מאפשרת שימוש בכ- חצי מיליון צבעים לצורך יצירתם של יותר מעשרה מיליון גוונים מדוייקים באיכות גבוהה וחדה. ולכן- באם החלטתם לתלות את התמונה דווקא במרפסת ביתכם- אין שום בעיה- חלק מהצבעים הינם צבעי שמש שעמידים בפני תנאי חוץ קשים, ובתוספת ציפוי הלכה (לק מיוחד הנמשח על המוצר הסופי בכדי לייצר לו מראה אחיד ומרשים) מבטיחים שהיצירה לא תיפגם.

 

נו אז עכשיו אתם וודאי רוצים להתחיל בהליך. פעולת הקסם תדרוש מכם 3 שלבים פשוטים:

 

1. בחירת חברת ההדפסה הרצויה- המיומנת והמנוסה.
2. בחירת תמונה אותה תרצו להגדיל להדפסה ואת גודלה הרצוי.
3. שליחת הנתונים למומחה בדואר אלקטרוני והמתנה ליצירת הפאר.

 משלב זה מדובר בהמתנה קצרה לתוצר המוגמר שיישלח ישירות לביתכם או לבית העסק ויפאר את קירותיכם.

פשוט לא….?