ההבדל בין הדפסת קנבס להדפסות קאפה

אם אתם חושבים להדפיס תמונה על קאפה או קנבס, תעיפו מבט על המבצעים של סקנקס ע"י לחיצה כאן.

הדפסה של תמונות על בד קנבס וקאפה הפכה לאמצעי פופולארי המשמש לצרכים שונים. בעזרת טכנולוגיות דפוס חדישות אלה, ההדפסה נעשית באיכות וברמת דיוק גבוהה. הדפסה על קנבס והדפסות קאפה שינו את ענף ההדפסות וכיום קיימת היכולת להפיק הדפסות ברמה גבוהה. כל אדם יכול להפיק עבודות אומנות על יד הדפסה על קנבס או קאפה בין אם זה צילומים או כל יצירה אחרת שלא כמו בעבר, אז השימוש בקנבס היה רק נחלתם של אומנים מקצועיים.
 
מהו בד קנבס?
 
קנבס הוא בד כותנה הארוג בצורת שתי וערב. בד הקנבס שונה מבדים אחרים באופן האריגה הפשוט אך נוח שלו. הקנבס הוא בד פופולארי המשמש בין היתר גם כמשטח לציור. החל מהמאה ה – 13, מיטב הציירים בעולם החלו לצייר על קנבס וזאת בשל יכולתו לספוג את הצבעים השונים על הבד ועמידותם לאורך זמן. שימוש בבד קנבס למטרת ציור כוללת את מתיחת הבד על גבי מסגרת עץ. עד היום ישנם לא מעט ציירים שעדיין מעדיפים את בד הקנבס על ניירות ציור. בד קנבס משמש כיום גם צלמים המדפיסים תמונות על הקנבס. תמונות מודפסות על גבי בד קנבס איכותי ומתוחות על מסגרת עץ יוצרות מראה מושלם וייחודי.
 
הדפסת קנבס
 
בעקבות ההתקדמות שחלה בטכנולוגיות ההדפסה והשתכללות מכונות ההדפסה התעשייתיות וגם הביתיות, החלה משנת 1990 ההדפסה על בד קנבס. הדפסת תמונות וציורים על גבי קנבס כיום היא תהליך מהיר ופשוט. אופנת ההדפסה על חולצות ובדים הפכה בשנים האחרונות למאוד פופולארית ומקובלת אך הדפסת קנבס היא שיכולה להפוך תמונה דיגיטאלית פשוטה ליצירה מעוצבת ורבת משמעות.
 
הדפסה על קאפה 
 
קאפה הינו חומר מיוחד מוקצף וקשיח, קלקר דחוס ועמיד אשר פני השטח שלו חלקים במיוחד. משטחי קפאה מגיעים בעובי שונה והם משמשים את כל מי שמעוניין להדביק חומרים מסוימים (תמונות או ציורים) על גבי המשטח. את פעולת ההדבקה על משטח קאפה קל מאוד לבצע ועובדיו של המשטח הוא שמאפשר יצירת מראה מיוחד ויוקרתי. הדפסה על משטח קאפה לרוב איננה מצריכה מסגרת עבור התמונה. השימוש הנפוץ בהדפסה על קאפה הוא עבור הדפסת תמונות אישיות, תמונות מאירועים, תמונות נוף, שלטי הכוונה לאירועים ועוד.
 
הדפסת קנבס והדפסת קאפה – מהם ההבדלים? 
 
קנבס הוא בד שמציירים עליו או מדפיסים עליו תמונה בעזרת מדפסת דיו. בהדפסה על קאפה, שהוא חומר עבה, מדפיסים בדרך כלל על נייר את התמונה ואז מדביקים אותה על הקאפה. קאפה הוא  חומר מוקצף וקשיח לעומת הקנבס שהוא אריג בד. על קאפה מדביקים תמונה מודפסת בעוד שהדבקת התמונה על קנבס מחוספס, תוריד מעט מחדות התמונה. הדפסה על בד קנבס נחשבת ליקרה יותר ביחס להדפסה על בד קאפה. כאשר מדפיסים על בד קנבס התמונה נשמרת זמן רב יותר מאשר הדפסה על קאפה והיא גם נראית הרבה יותר יוקרתית.

 התחל בחווית היצירה