הדפסת תמונות על קאפה

אם אתם חושבים להדפיס תמונה על קאפה או קנבס, תעיפו מבט על המבצעים של סקנקס ע"י לחיצה כאן.

לוח קאפה עשוי משתי שכבות בסיס של חומר מוקצף, שבמרכזו נמצא מעיין ספוג. שכבות אלו הופכות אותו ליציב, קשיח ונוח לעבודה. ויזואלית למי שאינו מבין זה נראה כמו סתם עוד קרטון עבה מאוד. אולם הקאפה או בשמו המקצועי “פום-בורד” הינו בעל דחיסות גבוהה במיוחד, דבר המבטיח את חוסנו ואיכותו ארוכת השנים. פני השטח של לוח זה הינם חלקים וצד אחד שלו דביק.

 בשנים האחרונות, הודות להתפתחותה הרבה של טכנולוגייה ההדפסה, הפך חומר זה לזול יחסית ועל כן נגיש לכל אדם ולא רק “לבעלי מקצוע”, וכיום ניתן למצוא אותו מככב בשלל שימושים מגוונים, החל מסטודנטים לאמנות היוצרים עליו, סטודנטים לאדריכלות הבונים ממנו דגמים ואפילו “סתם” כשילוט בהפגנות.

 

תהליך ההדפסה על פום-בורד הינו פשוט מאוד, והולך כך:

* בחירת התמונה, סריקתה, והגדלתה לגודל המבוקש (ניתן להגיע לגדלים עצומים, עד כ-500%).

 הדפסתה על נייר צילום מיוחד (בכדי לשמור על הפרופורציות של התמונה, ניתן להדפיסה על כמה דפי A4 ולחבר ביניהם).

 * שמים את התמונה הרצויה על הלוח, מצידו הדביק ומדביקים אותה באמצעות תרסיס דבק מיוחד שאינו פוגע בצבעיה או בגבולות/ חיבורים, ולמעשה “מחליק” את מרקמה.

 * המתנה של מספר שעות עד ייבוש מלא של הדבק (חשוב לשים לב כי זמן המתנה מועט מדי עלול לפגוע במראה התמונה ולהשאיר מפגעים כגון טביעות אצבע וכדומה).

 * חיתוך התמונה בצורה מדויקת והחלקת קצוותיה.

 * במרבית המקרים בוחר הלקוח להעביר את התמונה שלב נוסף הנקרא לימינציה- ציפוי פלסטי המודבק על התמונה באמצעות מכשיר מיוחד הפועל על חום בכדי לשמור על התמונה ולהגן עליה מפני שריטות וחבלות.

 

אין ספק שהבחירה בקאפה, היא בחירתם המושכלת של “יודעי דבר”, אנשים שאומנות היא חלק מנשמתם והוצאותיהם עליה מרובות, אנשים שלמדו על בשרם כי גם אם הם אינם מוכנים להתפשר על איכות אלא בוחרים בחומר שינציח לדורידורות את עבודותיהם, הם לא מוכרחים “לפשוט רגל” ולשלם עבורו הון תועפות.

 התחל בחווית היצירה