טיפים לצילום נכון- כל רגע והקליק שלו

אם אתם חושבים להדפיס תמונה על קאפה או קנבס, תעיפו מבט על המבצעים של סקנקס ע"י לחיצה כאן.

החיים הם רצף של קליקים ושל רגעים שפשוט חייבים להנציח. העולם המודרני, בניגוד לעבר הלא רחוק, אפילו הופך את פעולת הצילום ולפשוטה ולנפוצה במידה כזו שהיא מאבדת, קצת, מהרומנטיות ומהדרמטיות שלה, בשל העובדה כי יש לכל אחד ואחת מאיתנו מצלמות ואמצעי צילום זמינים ונגישים בכל עת ובכל רגע. מה שאי אפשר לפשט, ולא משנה עד כמה משוכללים יהיו אמצעי הצילום שברשותנו, זה את היכולת להוציא צילום מושלם, נטול פגמים, טשטוש, צלליות ומריחות. לאלו שרוצים לקצר קצת את תהליך הלמידה, מצורפים מספר טיפים לצילום נכון, אשר יאפשרו לכל אחד להפוך כל צילום ליצירת אמנות קטנה באמצעות הסמארטפון או מצלמת כיס.
 

טיפים לצילום נכון-  אנשים

  • אל תתכננו את הרגע, פשוט תצלמו. רובנו לא שחקנים מקצועיים, ולא יודעים לשחק כאשר מופנית אליהם מצלמה. טבעי זה הכי יפה, גם בצילום.
  • אל תגרמו לרגע להימתח יותר מדי. קליק הוא קליק, ורגע אחד שווה לפעמים גם תמונה קצת פחות איכותית. צעד ראשון לעולם לא יחזור על עצמו, והצילום כבר לא יהיה עוצמתי וסנטימנטלי באותה צורה.
  • כדאי לא לצלם אל מול השמש, ובאם הדבר מחויב המציאות צריך לבקש מהמצולם לעצום עיניים ולפתוח אותן ממש ברגע הצילום.

 

טיפים לצילום נכון- בעלי חיים

  • כדאי להתמקד בעיניים. לבעלי החיים, בדיוק כמו לבני האדם, יש הבעות רבות המתבטאות בעיניים ובמבטים. צילום תקריב של עיני חתול, כלב או חיית מחמד, תמיד יעשה את העבודה.
  • צלמו את חיית המחמד בסביבתה הטבעית. אם רוב בני האדם אינם יודעים לשחק, אזי אפשר לומר כי אף חיה היא לא פול ניומן. אפשר להוציא רגעי כנות, הנאה ויופי במקומות הטבעיים והמוכרים שלהם.
  • אל תכריחו את החיה להביט אליכם למעלה, בדיוק כמו עם ילדים קטנים, הגיעו לגובה שלהם, תנמיכו את עצמכם בשביל צילום אמיתי, מצוין ואותנטי.

 

טיפים לצילום נכון-  סביבה

  • למרות היומרה האמנותית, צילום עקום הוא צילום עקום. כמו שאי אפשר ליישר את מגדל פיזה, כך אי אפשר לגרום לעץ להפוך לנטוי ב-35 מעלות.
  • צילום סביבה נעה תמיד יהיה מרשים יותר מסביבה עומדת. צלמו רכב נוסע ותראו מה ההבדל לעומת רכב עומד, בתנאי, כמובן, שאינכם מבקשים לצלם מודעת מכירה עם מספר טלפון עליה.
  • נסו להכניס דמויות חיות לצילומי נוף. פארק ירוק ייראה תמיד יפה יותר בצילום כאשר משפחת ברווזים, זוג מתחבק או אדם מהרהר יהיו ברקע.

 

טיפ נוסף, ומשותף לכל סוגי הצילום באשר הם, הוא לא לעשות זום ולא להתמקד יתר על המידה במושא הצילום, אלא אם מדובר על תמונת פספורט רשמית. לרקע תפקיד חשוב בהבנת הצילום, בקונטקסט ובקונוטציה, ואסור להקל בכך ראש.