מהו קנבס

אם אתם חושבים להדפיס תמונה על קאפה או קנבס, תעיפו מבט על המבצעים של סקנקס ע"י לחיצה כאן.

קנבס הינו בד כותנה העשוי שתי וערב. בד זה נמצא כמעט בכל מקום, החל בתעשיות האופנה דרך ציוד מטיילים, מפרשי ספינות, שקים תרמילים ועוד.
בד הקנבס התפרסם יותר מכל בהיותו משטח פופולארי עבור מיטב הציירים בעולם לאורך השנים החל משלהי המאה ה-13.  הציירים הופתעו מיכולת ספיגת הצבעים השונים על הבד כולל צבעי שמן ועמידותם לאורך זמן. את הבד היו מותחים על מסגרת עץ, דבר שהפך את הקנבס למשטח ציור קשיח.

 

ברבות השנים שוכלל הבד ושוכללו השימושים בו. בד זה מיוצר כיום בתעשייה ברחבי העולם. למרות המבחר הרב של הניירות שקיים בשוק במחיר השווה לכל נפש, רבים עדיין מעדיפים את בד הקנבס הישן והטוב. מרקם הצבעים על הבד יוצר הרמוניה שאי אפשר לקבל בשום בד או נייר אחרים, דבר שגרם בעידן הנוכחי גם לצלמים לעבור לבד זה.

 

עד לפני שנים לא רבות כל כך נהג האמן לצייר את ציורו שוב ושוב  לפי הזמנה דבר שערך זמן רב, יקר ואף עיכב מלהתפתח הלאה.  אם ההתקדמות הטכנולוגיה, שבה שיכפול של דברים שונים נהיה עניין של מה בכך, החלו לייצר גם בד קנבס איכותי לשימוש במדפסות התעשייתיות שקיימות, תוך דגש רב על ספיגת הצבע, עמידות הדיו לאורך זמן והקרבה למקור.

 

מאז ועד היום ענף הדפסות הקנבס רק מתקדם, הורחבו תחומי העניין והשימושים בו, הרי מה שמתאים ליצירותיו של צייר זה או אחר יכול להצליח גם לצלמים וגם לאדם הפרטי. הווה אומר שכל תמונה שצולמה בעבר או כל קובץ גרפי ניתנים להדפסה, ומקבלים מימד חדש באמצעות הפיכה לתמונת קנבס. מלבד תמונות, ניתן לראות בבתים, במקום טפטים רגילים לחיפוי קירות ניתן לראות יצירות מקוריות  של אנשים פרטיים כמו גם צילומים שעשו. אפשר לראות ארונות משרדיים, ארונות בגדים וכו’ מצופים בתמונות קנבס בעלות נושא כזה או אחר.

 

תמונות אלו המודפסות על גבי בד קנבס איכותי ומתוחות על מסגרת עץ, עמידות במבחן הזמן, הן מבחינת הצבעוניות שלהן והן מבחינת השחיקה שלהן.